Prostaat.nl

Alles over de Prostaat

Prostaat.nl

Hoelang heb je nog te leven met uitgezaaide prostaatkanker?

Dit onderwerp bevat 65 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  hans van tiel 1 maand, 2 weken geleden.

6 berichten aan het bekijken - 61 tot 66 (van in totaal 66)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Mark

Hallo Jacques en Chantal,

Mijn vader heeft 3,5 jaar geleden de prognose prostaat kanker gekregen. Maar nu sinds twee maanden is het uitgezaaid naar zijn blaas en nieren. Hij ondergaat nu chemo’s en bestralingen.
    Kunnen jullie (/ of iemand anders) mij vertellen of de techniek tegenwoordig zodoende is dat ze zijn leven kunnen verlengen met een jaar of 5. Dit is wat ik las op de site van kanker.nl
    Maar persoonlijk lees ik zoveel verschillende verhalen dat ik niet meer goed weet wat ik moet geloven.

Hoop wat van jullie te horen..

#5608 Reactie

C.

5 jaar gerekend vanaf de diagnose is doorgaans geen probleem, maar nu er metastasen zijn in blaas en nieren wordt het een ander verhaal. Normale plaatsen zijn botten en lymfeknopen, hier moet iets anders het geval zijn.
    Wat voor behandeling is er 3,5 jaar geleden geweest en wat was het resultaat?

#5621 Reactie

Janet

Hallo mensen, ben toevallig op deze website beland. Ik ken een oudere man (81 jaar) en heeft nu uitgezaaide prostaatkanker naar de rug. Lang terug had hij eens de ziekte gehad en is via bestraling daarvoor behandeld. Ken niet het hele verhaal precies. De doktoren zeggen dat hij te zwak is voor chemo of bestraling. Zijn prostaat hebben ze operatief eruit gehaald. Hij loopt en praat en eet wel, maar heeft veel last van de pijn. Vraag: zou hij een andere vorm van behandeling kunnen krijgen? Of moet hij hiermee leren leven totdat alles ophoudt? Alvast bedankt voor jullie reacties.

#5636 Reactie

hans van tiel

zo half december 2018, na enkele bestralingen ,waar ik niets van merk overigens,lijkt het mij dat de goede weg is ingeslagen,bidden doe ik niet maar je zou er bijna weer in geloven dat alle redelijk goed komt,dit is de enigste manier om door te gaan en positief te blijven.

#5674 Reactie

hans van tiel

vandaag 11 februari 2019 mijn laatste bestraling gehad na 15 keer (3xper week) het plassen was ietsje minder maar met een pilletje werd dat opgelost,als uitleg kreeg ik te horen dat alles levensverlengend zou zijn als ik klaar ben met hormooninjecties.dus afwachten maar,lichamelijk draag ik t makkelijk,het weer moet ff meezitten dat we weer meer naar buiten kunnen voor een wandeling.Conditie is nog ietsje minder maar wordt aan gewerkt.verder helemaal geen klachten,dus volle kracht er weer tegenaan.Iedereen sterkte

#5689 Reactie

hans van tiel

inmiddels is het 6 febr.2019 nu komen pas de effecten van 15x bestraling ,in t begin leek het allemaal niks maar de prostaat protesteerde inwendig,net of je trap van onder hebt gekregen,precies die pijn,kun je ook een tijdje mee rondlopennu weer goed.rest is altijd maar wachten.

6 berichten aan het bekijken - 61 tot 66 (van in totaal 66)
Reageer op: Hoelang heb je nog te leven met uitgezaaide prostaatkanker?
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Nieuwsbrief Prostaat.nl

Blijf op de hoogte van het laatste Prostaatnieuws.