Prostaat.nl

Alles over de Prostaat

Prostaat.nl

pijnlijke nachtelijke erecties

Dit onderwerp bevat 12 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  peter001 3 maanden geleden.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

GeertvdG

Beste redactie,
    Sinds enige weken krijg ik ’s nachts telkens als ik in diepe slaap ben, pijnlijk harde erecties.
    Daarbij wordt de penis zo hard dat het pijn doet en ik er op gegeven moment wakker door wordt.
    Ik moet dan opstaan en een stukje lopen om mijn penis weer langzaam aan slap te krijgen. Het helpt daarbij als ik onder mijn blaas op m’n buik druk, waarschijnlijk bij de prostaat. Als mijn penis weer slap is tintelt hij nog na van de harde erectie. Ook al ben ik zelf in slaap, ik denk dat het steeds langdurige erecties zijn; het bloed stroomt in de penis en kan kennelijk niet meer terugstromen.

De laatste paar dagen is het ernstiger geworden, per nacht gebeurt het zo 5 – 6 keer dat ik er wakker van wordt en uit bed moet. Ik begin hierover erg ongerust te worden. Alle mannen hebben ’s nachts
    erecties, maar dit is zeker weten niet normaal. Nu zie ik er ’s avonds tegenop om te gaan slapen, want
    ik weet dat het dan weer gaat gebeuren. Geen enkele controle heb ik daarover en voel me daardoor
    knap machteloos. Ik kan niks bedenken om ertegen te doen.
    Overdag voel ik nu ook steeds wat zeurende pijn in mijn penis, ik denk een gevolg van de erecties van
    ’s nachts. Hierover maak ik me nu behoorlijk zorgen. Misschien kan mijn penis, of bloedvaten daarin
    hierdoor beschadigd raken. Misschien wel blijvende schade. Het na-tintelen lijkt me een slecht teken.

Geachte redactie, ik hoop dat u een verklaring kunt geven voor dit probleem en nog liever een advies waarmee dit is op te lossen. Op internet lijkt over dit verschijnsel helemaal niets te vinden, alleen een
    eerdere vragensteller op deze site (16 sept. 2001) leek exact hetzelfde probleem te hebben. Helaas
    stond er in het toen gegeven antwoord weinig concreets en helemaal geen oplossing.
    Hopelijk kunt u me verder helpen, want het maakt me knap ongerust en ook steeds meer vermoeid
    doordat ik geen nacht meer goed slaap.

Geert

#2701 Reactie

redactie

Erecties worden ook s’nachts aangestuurd vanuit de hersenen.Over de oorzaak van regelmatige pijnlijke erecties s’nachts is niet veel bekend. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om voor het slapen gaan, een zaadlozing te hebben. U kunt ook met een seksuoloog contact opnemen; wellicht dat een antidepressivum helpt; doit wordt vaker bij erectiestoornissen voorgeschreven. Ik heb verder geen kennis hiervan.

#4086 Reactie

Carel

Komt zeker vaker voor. Ga hiermee naar een uroloog die er verstand van heeft. Nuttig artikel:
    http://scripties.umcg.eldoc.ub.rug.nl/root/geneeskunde/2015/vreugdenhilS/?pFullItemRecord=ON

#4087 Reactie

Carel

Nog een toevoeging: als het SRPEs of priapisme is, dan heb je niets te zoeken bij een seksuoloog. Het wordt aangestuurd uit een ander gebied van de hersenen dan waar sexuele prikkels van komen.

#4190 Reactie

Ray M.

Beste Geert , redaktie
    Ik heb hetzelfde probleem , in 2008 heb ik dit ongeveer 4 maanden gehad , ziekenhuis bezocht, men kon niets vinden. Daarna ging het vanzelf over. Nu sinds een paar weken is het weer begonnen. Slecht slapen enz. Ik kan er ook weinig over vinden op internet.
    Ik zou graag willen weten hoe het nu bij jou gaat , is er een oplossing? In ieder geval beterschap gewenst.

#4407 Reactie

Piet

Komt mij bekent voor.
    Ik heb het al 20jaar
    Na een ongeval
    Ik heb veel ziekenhuizen bezocht.
    Het blijft een vraagteken.
    Bij is de prostaat verwijderd (kanker)
    Alles is goed gegaan.
    Ik had gehoopt dat het over zou zijn.
    Maar het kwam langzaam terug.
    Ik slik amitriptyline dit verzwak je gevoel.
    Maar het gaat niet weg.
    Ik denk zelf dat het met de bekkenbodem te maken heeft.
    Ik heb al veel oefeningen gedaan.
    Het helpt niet.
    Het blijft een probleem.

#4508 Reactie

Anton

Ik heb het ook regelmatig en loop dan even een stukje om het te verminderen. Deze site vond ik omdat ik toch ook soms bang ben. Er zit bij mij echter een groot verschil, het is redelijk te voorspellen wanneer het gebeurd en dat is eigenlijk als we heel relaxt zijn en volgens mij heeft geur er ook mee te maken. Het is dus wel degelijk de opgebouwde opwinding in de hersenen gecombineerd met rust. Zolang ik denk dat ik het onder controle heb ga ik er niets aan doen maar ik moest even reageren en ik hoop dat iemand er wat aan heeft.

#4557 Reactie

Remco

Het komt door voedsel met hoog arginine gehalte. Probeer eens voeding te mijden met L-Arginine.

#4684 Reactie

Peter

Ik heb er al een een hele tijd last van, een paar keer per nacht.
    Als ik dan te laat wakker wordt heb ik pijn in mijn blaas en lig dan weer een half uur wakker.
    Ik moet dan gaan plassen en dan zakt ook de pijn weg. Na een paar uur begint het weer opnieuw.
    Plassen doe ik in een urinaal want de erectie kan wel drie kwartier aanhouden.
    Ik ben onder behandeling van een uroloog voor een vergrote prostaat en een overactieve blaas.
    Misschien heeft dat er iets mee te maken.

#4906 Reactie

Alain

Beste,
    Ik heb al meer dan 5 jaar last van nachtelijke constant aanhoudende erectie!
    Hierdoor word ik om het 1.5u wakker met het gevoel te moeten plassen!
    Dit gaat daarmee zeer moeilijk!en is zeer vervelend want je kan geen enkele nacht goed doorslapen!ik lees hier dat ik zou moeten letten op minder eten van l-arginine!of telkens voor het slapen een zaadlozong moet doen!dat 2de helpt zoiezo niet!wat is precies.doe arginine?zou het ook kunnen komen door mijn medicatie.voor epilipsi?

#4955 Reactie

andrus

Beste Alain,

Zaadlozing helpt niet als de klachten niet uit seksuele prikkelingen komen, dan komen deze prikkelingen ook niet vanuit de hersenen maar vanuit de hormonen van de bijnier(en), kan zijn dat je hormonen te veel worden aangemaakt door medicatie die worden geslikt (oraal of anaal maakt niet uit), overleg dit met de Uroloog. Tevens kun je laten bloedprikken op de waarden van de hormonen bijnieren en of op leukemiewaarden. Een priapisme is niet een hersenprikkel zoals Carel hierboven zegt.

#5392 Reactie

Henk

Ik ken het probleem maar al te goed, al is het jaren geleden dat het mij overkwam Na een dubbele liesbreuk operatie en plaatsing matje in de buik van lies tot lies kreeg ik na ca een maand zo een hevige erectie en prostaatvocht-sperma vloog eruit. Dit overkwam mij enkele keren Naar arts en Urolooog Die zond mij naar Fisio-bekkenbodem therapie Moeiaan een ervaren persoon te vinden maar een en gesprek met een therapeute die melde het te proberen na ruim een jaar was het over. Nu jaran later met een te hoge bloeddruk medicatie geen erectie meer maar sinds kort snachts weer een erectie maar na plassen zakt het deels weg maar blijf een gezwollen penis houden en gevoelige ballen Mijn leeftijd is nu 83……toch er een beetje blij mee dat het weer werkt Toen werd ook verondersteld dat het priapisme was maar het is een vergrote prostaat Soms wat ontstoken en dan AB voor enkele weken,

#5694 Reactie

peter001

ik heb ook vaak last van pijnlijke erectie’s .
    Omdat ik last van erectiestoornis heb ben ik kamagra gaan gebruiken.
    https://kamagrabestellen.shop/ alleen nu heb ik heel vaak last van bijwerkingen is er ook een anderen oplossing?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
Reageer op: pijnlijke nachtelijke erecties
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Nieuwsbrief Prostaat.nl

Blijf op de hoogte van het laatste Prostaatnieuws.