Prostaat.nl

Alles over de Prostaat

Prostaat.nl

Psa-waarde ) 1000

Dit onderwerp bevat 19 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Lucies 2 weken, 2 dagen geleden.

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Lucies

Beste Jos,

Dank voor de tip; ik zal die zéker aandragen zogauw mijn echtgenoot resistent geworden is voor de Enzalutamide.
    Ik hoop dat dit natuurlijk nog héél lang zal duren!

Mag ik vragen of je ervaringsdeskundige bent in deze, of zijdelings?
    Hoe ben jij zelf behandeld dan? (indien ervaring met behandelingen)
    Heb jij enig zicht op hoe lang een patient nog heeft ná de Enza? Ik durf dit bijna niet te vragen, aangezien het mijn eigen man betreft en wij liever onze kop in het zand steken nog steeds, de zgn. ‘struisvogelhouding’ dus……

#5540 Reactie

Sjaak

Heb na mislukte Brachy in 2006 inmiddels vele hormoonkuren gehad die alle 2 jaar werkten. Nu sedert mei 2017 XTandi (enzalutamide) die PSA binnen 3 weken terugbracht van 46 naar 0. Na 1,5 jaar nog steeds 0. Kreeg dit jaar advies Prolia ernaast te prikken terwijl ik door moest gaan met Eligard die 2 jaar suksesvol was. Ben na bovenstaande verhalen hoe het verder gaat met de Xtandi. Ben nu 75 jaar en 12 jaar na de Brachy nog steeds in redelijke staat.

#5547 Reactie

Ria

Beste Lucies
    Mijn man heeft al bijna 5 jaar uitgezaaide prostaat kanker, en werd behandeld met
    Eligard. Na 2 jaar steeg de PSA waarde weer, en is hij overgegaan op Enzalutamide.
    Hij heeft geen chemo gehad.
    Hij gebruikt nu al 2,5 jaar Enzalutamide, en sinds een maand geleden zit er een lichte
    Stijging in de PSA waarde.
    Hij wordt ook nog steeds met Eligard behandeld.
    Dus Enzalutamide werkt wel langer dan 5-13 maanden.
    Veel sterkte toegewenst.

#5664 Reactie

Lucies

Dank voor je tip, Jos! Heb het nagevraagd aan onze oncologisch verpleegkundige, maar ze zei dat dit nog niet voldoende ontwikkeld was om resultaten te kunnen voorspellen. Ze wimpelde het min of meer weg….
    Als ik lees dat de Enzalutamide slechts een ‘winst’ oplevert van 5 maanden, slaat de schrik mij om het hart!!
    Hij is nu in de 7e maand bezig en hopelijk werkt het nog stééds! (psa was een maand geleden gezakt naar 2!) A.s. vrijdag de 11e jan. horen we een nieuwe bloeduitslag. Fingers crossed dat het toch niet aan het stijgen zal zijn gegaan?!
    Wat kan je dan nog méér inzetten, ik dacht altijd Abiraterone. Vaak lees ik dat dit niet meer werkt na Enza.
    Dan Chemo? Ook hier lees ik dat chemo niet werkt meer na de Enza.
    Is hij dan uitbehandeld? Ik durf het nauwelijks te vragen aan onze oncoloog of verpleegkundige, uit angst.
    Hopelijk kan men hier nog wat suggesties aandragen om de hoop levend te houden bij mij….
    Alvast bij voorbaat dank! Vooralsnog zijn we ruim 2 en een half jaar verder na ontdekking van prostaatkanker met uitzaaiingen in botten en psa van 912 in mei 2016. Manlief is 69 jr.

#5665 Reactie

Lucies

Ook Ria bedankt voor je bemoedingende bericht!
    Wat goed dat de Enza zo lang al werkt bij jouw man!!! Dit geeft de burger wel weer moed!
    Hoop dat het bij mijn man ook zo lang zal werken!

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
Reageer op: Psa-waarde ) 1000
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Nieuwsbrief Prostaat.nl

Blijf op de hoogte van het laatste Prostaatnieuws.