Prostaat.nl

Alles over de Prostaat

Prostaat.nl

Sfincter prothese AMS 800

Dit onderwerp bevat 6 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  henk kerssies 1 week, 5 dagen geleden.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Ton

Bij mij is 6 december 2016 de AMS 800 geplaatst, herstel 6 weken, daarna zou hij geactiveerd worden, ik ben nu tweemaal in het ziekenhuis geweest daarvoor , maar vanwege hevige pijn tijdens het inknijpen van de prothese is het bij de tweede keer na drie pogingen weer twee weken uitgesteld.
    Ik heb het vermoeden dat de prothese niet goed geplaatst is, ik heb dit vanaf de tweede week na de operatie al div. keren aangegeven, maar volgens de behandelend arts is dit niet zo.
    De Prothese is bij mij geplaatst tussen mijn ballen en zit zo hoog dat ik met enige moeite bij het onderste gedeelte van het pompje kom, dus het slangetje beet pakken zoals beschreven in de bijsluiter gaat al helemaal niet daar kom ik niet bij, omdat het bovenstuk van de pomp nog hoger zit is het net of ze mijn bal fijndrukt tijdens het inknijpen van de prothese, en dat doet behoorlijk pijn, over twee weken volgt de derde keer dat ze gaan proberen.
    In de folder en in filmpjes die te zien zijn hierover zit de prothese vrij laag in de balzak en op het filmpje van vimeo zit die aan de buitenkant van de ballen en niet ertussen, dit geeft nl ook slaapproblemen.
    wie kan me vertellen of deze vorm van plaatsen zoals ze bij mij gedaan hebben correct is of niet, ben bang dat het de derde keer er ook niet minder pijnlijk op is, volgens de arts moet het nog eerst beter herstellen, maar ik denk dat hij te hoog zit.

#4600 Reactie

Willy

Ik denk dat hij bij mij slecht geactiveerd is. Ik kan er wel aan om erop te drukken, maar er is geen verschil met vroeger wanneer hij niet geactiveerd was.

#4679 Reactie

voigt

Heb zeer goede ervaringen met de AMS 800.
    Deze werd bij mij als eerste in Europa geplaatst in 1991.
    Vorige jaar, dus na 25 jaar goed gefunctioneerd te hebben werkte hij niet meer en werd ik incontinent.
    Direkt kontakt gezocht met uroloog Heesakkers van het Radboud in Nijmegen.
    Op 20 januari 2017 nieuwe geimplanteerd en werkt zeer succesvol.
    Uitstekende ervaringen met genoemde uroloog !

#4727 Reactie

Gerard Brink

Bij mij is half maart dit jaar een sfincter geplaatst en eind april geactiveerd. Dit is goed verlopen en het functioneert prima. Heb alleen een probleempje: bij het fietsen lekt het bij het afstappen (ik heb speciaal zadel). Heeft iemand voor mij een practicus oplossing?

#5412 Reactie

Nelissen Jan

Hallo lotgenoten,
    Ook bij mij is ivm extreme incontinentie, na prostaatkanker bestraling recidive en toen alsnog algehele verwijdering, een sfinter geplaatst.gelukkig met succes. Echter volledig continent ben ik niet.
    De lokatie van de pomp is in de balzak en zit ook redelijk hoog.
    Toch kan ik de pomp die aan de onderkant van de mudule zit wel goed bereiken en er op drukken om het plassen te effectueren.
    Het in werking zetten na 6 weken was behoorlijk pijnlijk.
    Mij ontlokte het de vraag aan mijn nog redelijk jonge uruloge of ze daar genoegen aan bevond… haar antwoord was overgens NEE. Met andere woorden de in bedrijfstelling kan dus best pijnlijk zijn.
    Om te fietsen heb ik een “ comfort” zadel besteld en gemonteerd.

De afstelling van het zadel luisterd erg nauw is mij gebleken. Experimenteer zelf want de reguliere fietsenhandel snapt uberhaupt niet waar je het over hebt. Nu ik wat meer ervaring heb met wat langere afstanden te fietsen overweeg ik een nieuw zadel te kopen dat meer vrijheid geeft aan het gehele perineum, en vooral ook de plaats waar de manchette zit. Bij de langere fietstochten ben ik tijdens het “ hobbelen” en wanneer ik afstap alsnog urine aan het lozen.
    Ik vind het jammer dat ik zo weinig adequate ervaringen vind op internet.
    Vriendelijke groet Jan

#5570 Reactie

Ruud

bij mij is de ams800 geactiveer 2 nov heb nenergens last van ben helemaal droog dat wawas in einhoven catherina ziekenhuis ik raraad het iedereen aan veel succes gr ruud

#5675 Reactie

henk kerssies

zijn vandaag naar ziekenhuis in hengelo geweest.
    daar adviseren ze ook AMS 800 moet er nog over denken om te doen verlies nu 1 liter urine per dag.

henk kerssies

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
Reageer op: Sfincter prothese AMS 800
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Nieuwsbrief Prostaat.nl

Blijf op de hoogte van het laatste Prostaatnieuws.