Prostaat.nl

Alles over de Prostaat

Prostaat.nl

Slijm na urineren

Dit onderwerp bevat 3 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Robie 1 week, 1 dag geleden.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

johny

Geachte,

Ik ben een man van 30 jaar en het gaat om het volgende,
    Sinds een tijdje heb ik dat het geregeld voorkomt dat na het urineren er slijm (doorzichtig kleverig) uit mijn penis komt.

Ook heb ik het idee dat soms de penis (alleen aan voorzijde)lichtelijk geirriteerd is en dat er na het plassen nog enkele druppels achterblijven die ik er dan als het ware uitknijp, ik weet dus niet of dit normaal is of dat het me nu pas opvalt omdat je erop gaat letten.

Nu sinds enkele dagen heb ik na het plassen continu plasdrang om weer te gaan.

De straal is goed, ik kan de plas ook goed ophouden en ook kan ik niet zeggen dat het urineren branderig aanvoelt.

Heeft U enig idee of moet ik toch maar een arts bezoeken ?

dank je voor een reactie.

#2357 Reactie

redactie

Wat na het plassen uit de penis komt is vocht uit de prostaat. Dat is na het plassen geen gewoon verschijnsel maar komt wel vaker voor. Het lijkt in verband te staan met”irritatie” van de prostaatklier en daar is vaak geen verklaring voor te vinden. Het kan o.a.veroorzaakt worden door een infectie van de prostaat. Dat laatste kan klachten geven(branderig gevoel met plassen, slijm uit de plasbuis, regelmatig aandrang en pijn in het gebied van de prostaat)of totaal geen klachten geven. Wanneer het vochtverlies op dit moment alleen een ongemak is en er geen duidelijke klachten (behalve de duidelijke plasdrang) zijn, zou ik voorlopig afwachten.Zijn er toch meer klachten: bezoek de huisarts en laat een kweek van de urine afnemen.

#4430 Reactie

Björn

Beste Johny,

Wat was uiteindelijk het verdict?
    Ik heb namelijk hetzelfde voor en maak me ook wat zorgen.

Groetjes

#5716 Reactie

Robie

Ik heb hier ook last van, hoe heb je dit opgelost?

Heb al op elke mogelijke soa getest (onwaarschijnlijk) en al 2 keer urinekweek laten doen (negatief)

Kan dit door een geirriteerde prostaat of bacterie?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
Reageer op: Slijm na urineren
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Nieuwsbrief Prostaat.nl

Blijf op de hoogte van het laatste Prostaatnieuws.