Prostaat.nl

Alles over de Prostaat

Prostaat.nl

ziekte van Peyronie

Dit onderwerp bevat 40 reacties, heeft 1 stem, en is het laatst gewijzigd door  Henkie 4 maanden, 1 week geleden.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)

Zoek in de antwoorden van dit topic

• Auteur

Theo

Is er iemand die geopereerd is aan de ziekte van Peyronie, of iemand die weet wat de resultaten hiervan zijn?

#2361 Reactie

Anoniem

Nee deze reden is nog onbekend. Het kan wel soms komen na een ongeluk of ander letsel. Maar de ziekte van Peyronie is ergens nog een raadsel, ik had het aangeboren en ook daarvan is geen oorzaak bekend. Het schijnt niet erfelijk te zijn. Het is verder ook niet zo van belang, je kunt er zelf in ieder geval niets aan doen (dat je het hebt en om t te verhelpen) en je moet er gewoon direct mee naar de huisarts en als je het niet vertrouwt moet je je niet naar huis laten sturen!

#2362 Reactie

A.S

Ook ik ben geopereerd ivm ziekte van Peyronie. Had voor de operatie een dusdanige kromme penis dat gemeenschap zowel mij als mikjn vrouw pijn deed. Tijdens de operatie bleek dat ik op drie plekken ëen verstopping”had. Penis was eerst recht en toch wel 2 a 3 cm korter dan daarvoor. Ook torste de penis in slappe toestand een kart slag.Tijdens een erectie staat hij weer “als vroeger “”vier overeind tegen m’,\n buik aan. Ik voel mij net een jonge vent van 20/25 jaar terwijl ik in de 50 ben. Ik ben blij dat ik het gedaan heb en heb en ben de lasten na de operatie vergeten. Doen, voor je zelf als voor je partner. Succes en sterkte

#2363 Reactie

Tom

Op zoek naar informatie over peyronie kwam ik deze site tegen. Zelf is zo’n 5 jaar geleden peyronie bij mij geconstateerd. Na de eerste schrik heb ik een afspraak gemaakt met mijn huisarts. Deze herkende de symtonen niet. Hij dachtaan eente krappe voorhuid terwijl dit absoluut niet aan de orde was. De uroloog had wel direct de juiste diagnose: peyronie in het begin stadium. Het advies was dan ook een halfjaar wachten omdat de kromstand nog moest uitwoedkeren. Omdat de pijn steeds minder werd en ik het niet meer nodig vond de kromstand te laten verhelpen (ik heb een vaste relatie en de seks ging prima, bijna prima). Nu dus zo’n 6 jaar later heb ik in enkele weken tijd een nieuwe verharding van het weefsel in mijn penis gecontateerd. Dit is echt balen en had dat absoluut niet verwacht. Ik heb veel last van hevige pijn bij een erectie en er is een duidelijke deukje zichtbaar aan de zijkant van mijn penis net onder de eikel. Deze tweede plek maakt mij ontzettend bang voor de toekomst. Ik ben nu 42 jaar en topt eigenlijk a dus weer 6 jaar met peyronie. Mijn vraag is of iemand ook deze rotervaring van een tweede peyronie plek heeft na zoveel jaar?

Verder een tip over peyronie lotgenoten die pijnstillers slikken: ik slik al zo’n 15 jaar zware pijnstillers en nu heb ik ergens op internet gelezen dat dit mogelijk kan meewerken peyronie te laten ontstaan. Wees dus alsjeblieft zunnig met dit soort medicijnen. Een ander onderzoek heeft uitgewezen dat bij patienten met peyronie een bepaald eiwit gehalte extreem hoog is in het bloed. Natuurlijk kunnen we daar verder neits mee maar het troost mij wel dat het ‘iets’is waar je zelf neits aan kan doen.

Ik wens jullie alle sterkte!

Groeten.

#2364 Reactie

Jan

Ik ben 6 september 2004 geopereerd. Men had mij gezegd dat herstel ca 2 maanden zou duren. Het is nu bijna 6 maanden en het doet nog steeds vreselijk pijn. ZOnder iets te doen krijg ik regelmatig steken. Verder is de penis op sommige plaatsen gevoelloos. ZOwel een erectie als een orgasme doen vreselijk pijn. Heeft iemand dezelfde ervaring met het langdurige herstel na een operatie? Ik begin een beetje radeloos te worden en heb angst dat het nooit meer goed komt.

#2365 Reactie

Tom

Hallo Jan,

Mag ik vragen welke operatie je hebt ondergaan? De Nesbit-methode (verkorten van penis aan gezonde kant zodat de peyronie plek wordt ontzien). En waar heb je dan het meeste last van: de besnijdenis? Morgen (09-02-2005) moet ik weer naar de Urolog en ben vreselijk benieuwd of hij iets aan de verhardingen kan doen. Inmiddels zijn het drie pijnlijke plekken. Een erctie kanik wel vergeten. Graag je reactie, Jan! Alvast bedankt!!

#2366 Reactie

Jan

Hallo Tom,

Bij mij zijn de verhardingen ( de plaques) weggehaald en ik ben besneden.
    Ik kan weer wel een erectie krijgen omdat het bloed, na het wegnemen van de verhardingen weer kan doorstromen en de kromstand is nagenoeg opgeheven. Het doet alleen nog steeds pijn en zoals ik al zei zijn sommige delen gevoelloos.
    Ik heb op 11 maart een afspraak bij de uroloog en ben heel benieuwd wat hij te zeggen heeft. Mij is in de voorfase gezegd dat het maar 1,5 maand zou duren voordat alles weer operationeel was.
    Ik hoop dat jouw uroloog een oplossing voor je heeft.
    Heel veel sterkte. Jan.

#2367 Reactie

Tom

Hallo jan,

Ik wil toch even nog reageren op jouw antwoordt als dat mag. Vorige week ben ik bij de Uroloog geweest en die was nogal terughoudend om een behandeling te starten. Hij vindt het risico van misgaan bij het verwijderen van de plaques te groot en raad dit dan ook af. Zijn mening is dat het gerepareerde deel nooit geneest en dat er ontzettend veel van de hechtingen wordt gevraagd. De verkromming verhelpen vond hij ook een moeilijke beslissing omdat het niet zeker is dat de pijn over gaat. En zolang je nog kan neuken, zegt hij, is niet verhelpen een betere keuze. Maar wil ik een Nesbitt operatie dan wil hij wel meewerken. Overigens, was hij ook terughoudend met het beginnen van injectie’s in de verharding. Het succes is vrij gering en de belasting hoog. Gelukkig was er nog een tweede arts bij het consult aanwezig en die wilde wel een start maken met de injectie’s. De eerste heb ik vorige week direct tijdens het eerste bezoek gehad en ik kan je zeggen dat was absoluut geen pretje. Ik ben niet vreemd om een injectie in het gewricht te krijgen maar in de penis was echt pijnlijker. Morgen moet ik weer (van in totaal 4) maar ben echt van plan hiermee door te gaan. Niet geschoten is altijd mis, zei de Uroloog. En gelijk heeft ze. Ik wist niet dat voor reparatie van de plques donor hersenvlies wordt gebruikt. Ben jij daar vooraf over ingelicht? Het lijkt me dus logisch dat er gevoel verlies optreedt. Hersenvlies is gevoeloos, dacht ik.
    Met minder gevoel kan ik wel leven, denk ik. Als de verkromming maar minder en de penis ook esthetisch voor mij aanvaardbaar wordt. Dit is volgens mij een vergeten aspect maar toch wel van belang volgens mij.

Goed Jan, hartelijk dank voor je antwoordt en succes de 11e maart!!!!

Groeten, Tom

#2368 Reactie

a.s

Ja dat laatste is zeker een belangrijk aspect! Het is en blijft een bijzonder gevoelig onderdeel, zowel fysiek als ook in het hoofd. Het moeilijkste na een operatie waarin je evt. ook besneden wordt, lijkt soms wel het vertrouwd raken met je eigen geslachtsdeel. Het kan in het begin voelen en eruit zien alsof het niet van jezelf is. Maar dit gevoel kun je ook krijgen voor de operatie, als de kromming alsmaar erger wordt. Het ziet er niet mooi uit en voelt niet meer ‘eigen’. Dit is ook een argument om een operatie aan te gaan. Wanneer je echter al onder de pannen bent met een vrouw en alles functioneert nog en het ziet er nog ok uit etc., als er dus geen dringende redenen zijn om de operatie te ondergaan en de vooruitzichten geen verergeringen voorspellen, dan zou ik jezelf wel de operatie besparen!
    Het is absoluut geen pretje, het herstel kan ook erg vervelend en pijnlijk zijn en er kleven risico’s aan vast. Maar wanneer voor jou zelf de noodzaak vaststaat dat er iets moet gebueren: laat je dan niet tyeruggschrikken door het vervelende van de operatie! Gewoon doen dan, even vent zijn.

#2369 Reactie

Tom

Vandaag heb ik de derde injectie gehad. De uroloog vertrouwde mij toe dat hij zelf veel moiete zou hebben omzich in de penis te laten injecteren. De man heeft natuulijk genoeg ervaring met patiënten. ALs je zeker zou weten dat de injectie zouden helpen dan benik van mening altijd de therapie te ondergaan. Helaas is deze zekerheid neit te geven. Vandaag dus de drde injecite gekregen: eigenlijk was het de bedoeling – net als de voorgaande twee keren dat beide plekken zouden worden behandeld, maar na inspuiting vande eerste kon ik het niet meer aan om de tweede ook te laten bahandelen. De uroloog vond het gelukkig ook verstandig dit nu niet te doen. Maar… het lijkt erop dat de plaque’s zachter zijn geworden en een erectie doet niet meer zoveel pijn. GELUKKIG!!! Volgende week weer een behandeling (door mijn eigen uroloog) en dan maar afwachen. Ik zal het resultaat hier melden. Wat betreft het er goed uit zien van de penis hoop ik maar het beste van. Dit is en blijft voor mij belangrijk. Misschein schrikt mijn verhaal af maar mijn advies blijft: ga voor de injectie en probeer het. Al is het alleen maar voor jezelf het gevoel te geven dat je er alles aan hebt gedaan voor er werkelijk beslist gaat worden tot een operatie. De laatste opmerking van a.s (bericht hierboven) ‘even vent zijn’vind ik grappig, zeker in deze context.

Sterkte maar weer.
    Tom

#2370 Reactie

Tom

Alweer de vierde en laatste injectie vandaag. Het totale resultaat (kromstand) is helaas niet verbeterd Was al zo’n beetje gezegd door de uroloog). De pijn is echter met zo’n 30 procent afgenomen. Normaal gemeenschap is nog niet mogelijk daarvoor is de pijn toch nog te heftig. Volgende maand voor nacontrole en dan gaat er bekeken worden of er nog verdere stappen ondernomen moet worden. De kromstand kan eenvoudig worden verholpen maar de plekken aan de zijkant en boven bij het schaambeen zullen moeten worden verwijderd en gerepareerd met donor hersenvlies. Omdat dit echter nooit geneest kan dit later voor problemen zorgen (te heftige seks: nou ik wil wel als een egeltje – als het maar kan en geen pijn doet). Gelukkig kan ik de beslissing voor een eventuele operatie nog even voor me uit schuiven. Betekent wel dat mijn seksuele-activiteit er nog onder lijd (en ik daarbij). Had ik maar een ander lichaamsdeel dat me dwars zit, maar helaas ik behoor tot die 1% – 3,5% van de mannen met Peyronie’s. Wat een klote aandoening. Ik ben jaloers op mannen met een normaal functionerende penis. Me rijkdom voor een gezond 17 cm laang aanhangsel (kleiner mag ook, stel me eisen wel bij naar beneden). Klink ik een beetje bitter? Klopt! Zal over een maand het uiteindelijke resultaat hier melden met de beslising hoe dan verder.

Mannen, hou je taai.

Tom

#2392 Reactie

Max

Hey F,

Ik wil je niet pushen ofzo maar als ik jou was zal ik er voor gaan. Wat is 3 maanden nou op een mensen leven? Bij mij is het resultaat van de operatie ook niet wat het moest worden. Ook ik zal over ongeveer 2 maanden weer aan de beurt zijn. Dus ik zeg go for it!

Greetz

#2393 Reactie

F

Hoi max,
    Ik krijg elke dag wel steeds meer het gevoel dat ik het moet doen ja. Ik ben ook pas 17, dus kan er nog lang plezier van hebben haha. Wij zijn rond dezelfde tijd geopereerd toch? Ik begin april in ieder geval. De uroloog vertelde dat ik wel ”eventjes” moest wachten voor er eventueel opnieuw geopereerd kon worden, weet jij misschien hoe lang? Dan kan ik misschien over een tijdje de uroloog weer bellen.

Jij in ieder geval alvast succes voor over 2 maanden!

#2394 Reactie

Lucky

Ik zit er ook al meer dan een jaar mee opgescheept, ben 50 en knobbeltje bovenaan voelbaar bij slappe penis.
    Wat resulteert in een verkromming naar boven en een lichte verkorting van het hele zaakje.
    Seks is nog doenbaar, maar doet pijn en niet elk standje behoord nog tot de mogelijkheden.
    Geeft ook behoorlijk wat faalangt.
    Ik heb nog een milde vorm en een niet te grote plaque.
    En vermits de medische wetenschap nog steeds geen oplossing heeft die deugdelijk is, zelfs nadat de ziekte al honderden jaren bekend is, en ik de nadelen en risico”s van een operatie niet zie zitten,en er ook geen zin in heb, en er geen medicatie voor bestaat die ook maar enig soelaas brengt, ben ik zelf maar aan de slag gegaan.
    Dagelijks smeer ik hem in met zalf, die men gebruikt tegen blauwe plekken, kneuzingen,spierverrekkingen en veneuze problemen, en dit om de doorbloeding in de regio te optimaliseren.Dan dacht ik ook aan een soort trillende massage van de plek, maar dan wel een trilling met hoge freqentie. Dit ook om de doorbloeding te stimuleren, en de plaque te verzachten of te laten verdwijnen.
    Nu bewerk ik die plek dagelijks (niet lachen aub) met een electrische tandenborstel, (ik weet dat de dames die ook voor andere doeleinden gebruiken haha) maar ik dus niet, enkel ter massage aan hoge frequentie van de plaque.
    En mét resultaat trouwens.
    De plaque is verminderd, de doorbloedig door de zalf en de massage optimaal, en de verkromming is verminderd.
    Dus volhouden is de boodschap.
    Ik gebruik ook een pijn en ontstekingsremmend middel, namelijk Ibuprofene EG 400mg, waarvan 4 tabletten per dag (opletten als je een zwakke maag hebt, innemen tijdens de maaltijd) die neem ik voor een ontstoken schouder, maar tegelijk werkt het ook pijnstillend en ontstekingsremmend op Peyronie.
    Dan neem ik een behoorlijke dosis vitaline E.
    Uit het kruidvat, 3 X 3 tabletten per dag.
    Ibuprofene EG is een generische en goedkopere variant en vrij te verkrijgen bij de apoteek, zelfs in verpakkingen van 100 stuks aan 8,40 euro.
    Ook de vitamine E van kruidvat in een pot van 120 tabletten kost niet veel.
    Als de dokters na 300 jaar niet in staat zijn om het op een deugdelijke manier en zonder risicovolle en pijnlijke operaties met verkorting en vele risico”s te genezen, dan ga ik zelf aan de slag, maar ik merk wél verbetering, sowieso.
    En ik weet dat Peyronie zelfs nog na jaren vanzelf weer over kan gaan, dus, geen operatie voor mij.

#2395 Reactie

Peter

ik ben a.s maandag 8 weken geleden geopereerd nesbit operatie en heb hier heel veel baat bij gehad mijn penis is goed recht ik heb geen problemen meer alles is prachtig genezen enige weken terug nog wat pijn bij een erectie ook dit is over, ik zou tegen iedereen willen zeggen waag de stap en blijf niet klooien met pillen en pijnstillers en vitaminen, ik ben in het a.s.z in dordrecht geholpen door dr.Zeegers een vakman moet ik zeggen, mijn penis is wel wat korter en ik was ook niet zo zwaar geschapen maar het zit hem niet in de lengte met ca 12 cm functioneerd alles ook prima dus ik zou zeggen hou moed ik ben dik te vreden en hoop dat een ieder dit ook kan zeggen, ik wens jullie heel veel sterkte en succes,peter

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
Reageer op: ziekte van Peyronie
Mijn informatie:

Smileys worden automatisch omgezet. Klik hier om te zien welke smileys beschikbaar zijn.

Nieuwsbrief Prostaat.nl

Blijf op de hoogte van het laatste Prostaatnieuws.